Verhoog de conversieratio van uw website
met SERP Boost
SERP Boost laat de SEO-bal aan het rollen gaan. We sturen verkeer naar uw pagina, via de zoekresultaten voor uw zoekwoorden.
De conversieratio van uw website is een belangrijke factor bij het behalen van uw doelstellingen voor zoekmachineoptimalisatie. In feite moet u conversieratio-optimalisatie (CRO) gebruiken om uw SEO te verbeteren. Hier zijn enkele voordelen en tips voor het verbeteren van uw CRO.
Voordelen van focussen op CRO
Van alle voordelen van CRO, is de grootste de mogelijkheid om uw website te wijzigen op basis van gegevens. In het verleden heb je waarschijnlijk veranderingen aangebracht op basis van onderbuikgevoelens. Helaas zal deze methode je slechts tot nu toe brengen in het bereiken van je SEO-doelen.
Met CRO kunt u de resultaten van de wijzigingen evalueren, waardoor het gemakkelijker wordt om slimmere beslissingen te nemen met betrekking tot toekomstige wijzigingen aan uw site. Hierdoor kunt u uw bouncepercentage verlagen. U kunt ook de kans vergroten dat bezoekers de acties uitvoeren die u wilt dat ze uitvoeren terwijl ze uw website bezoeken.
Een ander voordeel van CRO is dat zoekmachines rekening houden met het bouncepercentage wanneer ze uw site rangschikken. Als de CR hoog is, navigeren bezoekers naar meerdere pagina’s op uw website, wat ook het bouncepercentage verlaagt. Deze resultaten zullen uw positie in zoekmachines een boost geven.
Manieren waarop u de CR kunt verbeteren
Als u de CR wilt verhogen en de lokale SEO wilt verbeteren, moet u het gebruik van uw website stroomlijnen. Als bezoekers bijvoorbeeld een lang of ingewikkeld formulier invullen om zich aan te melden voor een service, kan het bouncepercentage stijgen en de CR dalen. Of u nu wilt dat bezoekers zich aanmelden voor een dienst of een online bestelling afronden, het formulier dat ze invullen moet zo kort en eenvoudig mogelijk zijn.
Een andere manier om de CR te verbeteren, is door klantrecensies op uw site te plaatsen. Studies tonen aan dat mensen veel terughoudender zijn om aankopen te doen op websites die geen klantrecensies hebben. Het opnemen ervan in uw website is een geweldige manier om de CR te verbeteren.
U kunt ook aangepaste beoordelingen gebruiken op sociale-mediapagina’s. Positieve recensies van klanten zijn een geweldige manier om de klikfrequentie voor uw site te verhogen. Wanneer u uw CTR verhoogt, verbetert u uw pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines.
Het hebben van sterke call-to-actions op uw website is een ander belangrijk onderdeel van CRO. U wilt dat de CTA’s uw bezoekers bereiken en hen inspireren om acties op uw site uit te voeren. Een goede vuistregel is om ervoor te zorgen dat ze de CTA’s zien, ongeacht welke pagina ze bezoeken.
CRO-testen uitvoeren
Hoewel het gebruik van CRO een geweldige manier is om de conversieratio van uw website te verbeteren, is het niet zeker. Er zijn immers geen trefzekere manieren om ervoor te zorgen dat mensen die uw site bezoeken een item kopen of de gewenste actie uitvoeren. U moet uitzoeken wat het beste werkt voor uw site en trekt in uw demografie.
Om deze reden moet u tests uitvoeren. Gebruik verschillende koppen, CTA’s en kleuren op uw website. Verander alleen niet te veel tegelijk. Als wat u verandert de CR doet stijgen, dan kunt u deze behouden. Zo niet, dan kunt u terugkeren naar wat u had en nieuwe wijzigingen aanbrengen. Het is een proces van vallen en opstaan. Zodra u echter de winnende formule vindt, profiteert u van een hogere CR.